Nederland & Miami

ma 7-5-2018 00:27
Postvak IN
Aan:
Janicke deurloo ([email protected]);
Na een nachtje redelijk geslapen te hebben, viel de spanning in de auto gelukkig mee. Nu net de grote koffer ingecheckt. Ging al.mis bij stap 1, verkeerde boarding pas gebruikt. Vraagt het apparaat: wilt u het opnieuw proberen met de juiste boarding pas? Ja natuurlijk (lekker wakker Janicke😴). Daarbij was die koffer natuurlijk 200g te zwaar, maar niets hoeven bijbetalen. Nu even ontbijten met papa en mama en dan stap ik over 1.5 uur ongeveer in het vliegtuig. Spannend!

Na het ontbijt was het toch tijd om afscheid te nemen. Ik kan je vertellen, dat is iets waar ik echt niet goed in ben! Papa en mama zijn meegelopen tot aan de poortjes en na een paar tranen (ik vind dat ik het er best goed vanaf bracht) ben ik door het poortje gegaan de roltrap omhoog. In de wachtrij heb ik het nog wel even moeilijk gehad, maar daarna viel het alles mee. Nog even door de beveiliging van Delta en ik kon gaan boarden.

De vlucht van 9.15 uur viel best mee. Een paar filmpjes kijken, een uurtje je ogen sluiten en het is zo voorbij. Daarbij zat ik naast een hele aardige man die me allemaal tips gaf over Florida en Texas. Echt super leuk! Hij werkt voor the state department dus was voor zijn werk veel onderweg en heeft al heel wat landen gezien en gebieden binnen Amerika. Hij gaf me instructies over waar ik naartoe moest nadat ik door de douane heen was dus dat was super fijn. Eenmaal in de rij voor de douane bleek ik achter Lieke van Lexmond te staan. Het duurde nogal lang daarzo. Echt waar die Amerikanen zijn echt geen harde werkers als je het mij vraagt. Dus we raakten aan de praat, echt super gezellig (en nee ik heb niet om een foto gevraagd). Eenmaal door de douane, stond mijn koffer op me te wachten en was ik vooral op bordjes aan het letten, want dat was het advies van de man naast me uit het vliegtuig. Ik geloof dat 5 mannen MISS riepen voordat ik omdraaide en doorhad dat ik mijn koffer daar weer moest afgeven. Met een groot vraagteken op mijn gezicht heb ik toch mijn koffer maar aan ze gegeven. Het was nogal een onhandig afgiftepunt.. daar weer door de bagagecheck en op naar de volgende vlucht! Makkelijker gezegd dan gedaan.. ik moest in een metro (dat had die man uit het vliegtuig al verteld gelukkig) en hij vertelde dat ik links de roltrap op moest. Wat doet Janicke? Juist, rechtsaf.. en toen was ik de bordjes kwijt, maar het is helemaal goedgekomen en heb nog een mooie foto van de hal kunnen maken. Eenmaal aangekomen bij de gate deed mijn boardingpass het niet. Er stond dat ik al was ingecheckt. Ohjee zou het komen omdat ik in Amsterdam mijn verkeerde pas had gescand? Er werd nog maar iemand bij geroepen omdat mijn naam niet helemaal klopte met de stoel ofzo. Ik bleef erg rustig, wat voor mij niet zo vanzelfsprekend is. Gelukkig kon de meneer mij vertellen dat er niets aan de hand was en dat ik gewoon mocht boarden. Pfoee wat een opluchting!

Het laatste stukje vliegen was een eitje. Het is echt zo voorbij gevlogen (haha). Uiteindelijk duurde het laatste stukje maar 1.5 uur dus peanuts vergeleken bij de eerste vlucht. Land je eindelijk in Miami, is het bewolkt. Are you kidding me?! Gelukkig is het hier wel lekker warm. Ik een Uber besteld.. de eerste ging allemaal rondjes reiden en uiteindelijk kwam iemand anders mij ophalen. Aardige man, maar sprak eigenlijk alleen Spaans en een klein beetje Amerikaans. Dus ik heb mijn ogen uitgekeken.
Hij heeft me netjes afgezet bij mijn hostel en daar slaap ik met 5 jongens op 1 kamer. Super gezellig! Kreeg van alle kanten drank en vragen en zelf vroeg ik natuurlijk ook vanalles dus we hebben elkaar lekker snel leren kennen. Daarna ben ik de winkelstraat doorgelopen (dat is namelijk letterlijk de straat uit en de hoek om, echt ideaal!!) Op zoek naar een mobiel abonnement voor de komende maanden. Ik ben er nog niet helemaal uit dus leef voorlopig nog even op Wifi;) verder hebben we gezellig gedronken en gepraat in onze kamer! Om half 10 ben ik toch maar gaan slapen. 2 gasten vertrokken vannacht en daar werd ik wakker van om half 4, maar dat was juist wel gezellig! We hebben gezellig zitten praten en om 4 uur kwamen 2 andere gasten terug van het stappen. Uiteindelijk zijn we rond 5 uur weer gaan slapen en was er 1 zo lekker slim geweest (niet dus!) Om zijn wekker om half 8 te zetten. Hij werd daar alleen niet wakker van, maar de rest wel. Zo'n wekker uitzetten schijnt ook super moeilijk te zijn als je hebt gedronken, want niet veel later ging hij weer af en werd hij er weer niet wakker van. Dit bleef ongeveer een uur doorgaan en toen ben ik maar uit bed gegaan, want ja, slapen zat er toch niet meer in.

Dah 2 begon bewolkt en het regende een klein beetje. Dat is niet waarvoor ik naar Miami ben gekomen! Gelukkig trokken de wolken snel weg en ben ik lekker naar het strand gegaan! Er stond behoorlijk wat wind waardoor het goed vol te houden was oo het strand. Ik heb mezelf ingesmeerd met factor 50 natuurlijk! Alleen ben toch een beetje verbrand.. achje hoort erbij. Nu is mijn gezicht roder aan de ene kant dan de andere kant haha! Aangezien het toch bewolkt was, ben ik maar op zoek gegaan naar telefonieproviders en heb ik ongeveer 17 blokken heen en terug gelopen op mijn slippertjes. Ik moet eerlijk bekennen dat ze al wat wrijving veroorzaakten na de eerste 2 blokken, maar dat gaat wel weer over dacht ik. Ik heb die slippers immers al jaren dus moest wel goedkomen, toch? Nou niet dus. Helaas ben ik 2 blaren rijker, maar ik heb natuurlijk een wonderpotje meegenomen dus het gaat al een stuk beter! Onderweg nog even een lekker ijsje gescoord wat ze voor mijn neus op een bevroren plaat voor me aan het maken waren, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Vond het wel super leuk om te zien, het resultaat was super leuk en smaakte heerlijk! Eenmaal terug, heb ik toch maar even mijn sandalen aangedaan en ben ik cocktails gaan drinken, want het was 1+1 gratis tijdens happy hour. Super gezellig hier! Iedereen zit gezellig bij elkaar en zodra je elkaar een hand geeft en jezelf voorstelt, ben je vanzelf vrienden. Zo lekker simpel! Ik was alleen vergeten dat ik niet had gegeten dus de eerste cocktail kwam al lekker binnen. Gelukkig hadden we om 7 uur gratis hotdogs dus met het eten kwam het wel goed. De tweede cocktail ging wat langzamer naar binnen en ik ben toch maar even een dutje gaan doen, want ja zo jong ben ik niet meer. En misschien komt het ook wel een beetje omdat ik de dagen ervoor niet zoveel geslapen heb, maar ik wilde wel graag mee op stap!
We zijn eerst naar een buitenbar geweest, maar die muziek was niet echt geweldig. Toen naar Mango's. Het was echt G E W E L D I G! Geloof mij, die latino mannen kunnen dansen!! Zolang ze leiden, ik ook:p misschien maar wat salsa lessen nemen als ik in Texas zit haha.
Eenmaal in terug bij het hostel, had ik nog 3.5 uur om te slapen voordat de bus naar de Everglades vertrok. Ben ik even blij dat ik nog een dutje heb gedaan!

Verbazend genoeg, voelde ik me best prima na 3.5 uur slapen. Ik was zelfs voor de wekker wakker! Of toch niet helemaal? Had me namelijk vergist in de tijd. Dacht dat de bus om 9.45 zou komen, maar hij kwam om 9.40 uur. Uhm oeps! Gelukkig kwam ik er precies optijd achter dus even een sprintje getrokken, maar geen bus.. ik naar de receptie en daar vertelde ze me dat ze de bus net had gezien.
Gelukkig kwam de bus toen de hoek om. Op naar de Everglades! De airboat vond ik super en we hebben best veel alligators gezien! De show daarna was meer een comedyshow, maar was leuk om naar te luisteren en te weten dat die alligators daar zijn omdat ze gered zijn uit iemands achtertuin. Na de Everglades kwam ik erachter dat ik mijn creditcard kwijt was, okee ik ga eerlijk bekennen dat ik een heel klein beetje in paniek raakte.. eerst even gecheckt of er niets was afgeschreven wat ik niet had gedaan en dat was gelukkig niet het geval! Ik terug naar de plekken waar we geweest waren en hij lag bij de eerste bar. Ze hadden mijn creditcard niet teruggegeven dus krijg netjes het bonnetje erbij van de drankjes. Jeej! Alles toch weer goedgekomen. Daarna lekker naar het strand gegaan. Wat is het water hier heerlijk van temperatuur! Echt genieten, maar dat doe ik sowieso hier!
Daarna naar de T-mobile winkel om internet en een gratis telefoon te fixen! Nu ben ik altijd en overal bereikbaar, veel makkelijker om contact te houden over waar iets te gaan drinken etc. 'S avonds met 2 kamergenoten een hapje gaan eten in een super gezellig straatje en redelijk optijd naar bed gegaan, want morgen vertrek ik voor een nachtje naar Key West!

1. Danita:
    7 mei 2018
    Klinkt nu al als een waanzinnig avontuur! Geniet er van meid. Liefs
  2. Annemiek:
    7 mei 2018
    Super leuk om je ervaring zo mee te lezen! Geniet ervan!
  3. Piet Bolier:
    7 mei 2018
    Je hebt er zin in lees ik ! Veel plezier daar.