Grand Canyon, Monument Valley, Arches en Bryce Canyon

8 augustus 2018 - Orderville, Utah, Verenigde Staten

Onderweg naar de Grand Canyon hebben we in het dorpje Seligman een tussenstop gemaakt. Echt een heel leuk en oud dorpje waar de echte auto's staan van de film Cars. Zeker een aanrader om een keer te bezoeken als je in de buurt bent! En dan de Grand Canyon, WAUW😍😍!! Wat is de Grand Canyon mooi! Tijdens het lopen leek het soms alsof je naar een poster aan het kijken was. Zo onwerkelijk lijkt het. Hier hebben Loes en ik een aantal fotoshoots gedaan. Het liefst op plekken buiten de normale paden natuurlijk🙈. Alles is goed gegaan, niemand is gevallen dus geen paniek! We hebben 2 dagen door de Grand Canyon gelopen en ik ben zelfs een stukje naar beneden gelopen. Naar beneden ging prima, maar omhoog was wel zwaarder dan ik had verwacht. Het zijn ook smalle paadjes en als je daar valt dan overleef je het echt niet dus ik heb goed opgepast en ik leef nogsteeds😄! We hebben twee nachten in het stadje Williams geslapen. Echt een super leuk en gezellig stadje vond ik! Vanuit Williams zijn we doorgereden naar Monument Valley. Dit is wel echt een park waar alle monumenten een stuk uit elkaar liggen en ik zou het niet zo snel met mijn eigen auto rijden, omdat het echt wel een beetje off road rijden is. Daarna zijn we naar het stadje Moab gereden, waar we zaterdag avond gezellig met de hele groep hebben gegeten.
Zondag zijn we naar het nationale park Arches gereden. Best indrukwekkend en heel vreemd dat de bovenste laag harder is dan de onderste laag en daardoor die bogen zijn ontstaan. Later die dag nog naar dead horse point gereden waar we een mooi uitzicht hadden over de colorado river.
Maandag zijn we naar Goblin Valley gereden waar allemaal kleipoppetjes stonden, maar ik vond het meer op paddenstoelen lijken dan op poppetjes😋 wel leuk om even doorheen te lopen. Onderweg naar Bryce Canyon, zijn we nog gestopt bij Capitol Reef om te picknicken. Als je goed kijkt dan zie je een aantal muurschilderingen van jaaaaaren geleden. Het leuke hier vond ik dat je weer midden in de natuur zit. Veel groen en bomen om je heen. Heerlijk zitten en genieten van de natuur. 'S avonds hebben we in Bryce City geslapen waar ik de sterren heel mooi heb kunnen zien. Was echt weer even genieten! We zaten namelijk niet in een hotel, maar in een lodge dus stoelen buiten de deur, wijntjes drinken, gezellig kletsen en naar de sterren kijken. Het ultieme vakantiegevoel!
Dinsdag hebben we Bryce Canyon bezocht. Wauw wat mooi! We zijn naar beneden gelopen en dan later weer omhoog. Omhoog is het zwaar, maar het is echt de moeite waard om er doorheen te lopen! Omdat het nog niet zwaar genoeg was, ben ik samen met een aantal andere mensen naar de Lodge gelopen. Na een aantal km had ik daar toch wel spijt van, maar het voelde wel als een overwinning. Mijn benen voelde ik enorm tijdens het lopen door Bryce Canyon en mijn voeten deden zeer toen ik bij de lodge aan kwam, maar ik heb wel mooi 14 km gelopen die dag! Daarbij heb ik ook een nieuwe hobby: kentekenplaten fotograferen. Er waren een aantal mensen mee bezig en ik betrapte mezelf erop dat ik ook bleef kijken en zoeken dus ik ben ook maar begonnen. Als ik dit nou 3 maanden eerder had bedacht dan had ik misschien wel van iedere staat het kentekenplaat op de foto gehad. Ik heb er genoeg gezien in Florida en Texas! Nu onderweg naar Zion en Las Vegas!