Zion, Las Vegas, Visalia, Sequoia, Sacramento, Sonoma, en San Francisco

20 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op woensdag 8 augustus zijn we naar Zion gereden. Hier hebben we een kleine wandeling door het park gemaakt naar een plek waar nogsteeds water stroomt. Heel mooi om te zien! Na Zion zijn we doorgereden naar het spookstadje Calico. Als je er in de buurt bent, zeker een aanrader om te kijken! Vanuit Calico zijn we doorgereden naar Las Vegas. De stad waar alles mag! Loes en ik zijn samen naar de Strip gegaan om de hotels te bekijken. Niet normaal hoe die hotels eruit zien, echt ongelooflijk mooi en uitgebreid. 'S avonds zijn we naar de rooftop bar gegaan van het hotel naast ons hotel. Wat een uitzicht!😍 Omdat we niet wisten hoe duur een drankje zou zijn, hebben we een long island ice tea gedeeld. $18 voor 1 cocktail, wij waren blij dat we hem hebben gedeeld!  Natuurlijk heb ik ook gegokt en heb wel $15 gewonnen😂😂 In eerste instantie was mijn doel om maximaal $100 te vergokken, maar de afgelopen maanden zijn zo duur geweest dat ik het geld maar gestoken heb in het huren van een Harley de volgende dag. Dat stond namelijk heel hoog om mijn lijstje. Wat was het gaaf😍, maar bloedheet😅. Een Belgisch stel ging ook mee en Loes zat bij mij achterop. We zijn naar de Hooverdam gereden en weer terug. De heenweg was nog net te doen, maar terug was niet normaal warm! 'S avonds zijn de man van het stel en ik over de Strip gereden. Heel cool om te doen!
Vrijdag zijn we doorgereden naar Visalia. Schijnt best een grote stad te zijn, maar ik heb er niet veel van gezien. Loes en ik hadden niet veel honger dus hebben we heel romantisch een pizza gedeeld. Na het eten zijn we een rondje gaan lopen en hoorden we een motor- of autowedstrijd in de verte. Wij zijn op het geluid afgelopen en toen kwamen we bij een race waar allemaal kinderen en jongeren in custum made autootjes reden. Natuurlijk liepen wij aan de verkeerde kant naar binnen en stonden we tussen alle racers en familie van de racers. Dit was gelukkig geen probleem en de laatste rit mochten we zelfs van de tribune bekijken! Op zaterdag zijn we naar Sequoia gereden. Die bomen zijn echt immens! Op zondag zouden we naar Yosimety gaan, maar het park was helaas gesloten vanwege alle branden die er waren. Het fijne was nu wel dat we deze dag naar Sacramento zijn gereden i.p.v. maandag en dus meer tijd konden doorbrengen in Sacramento. Het is de hoofdstad van Californië, maar het is niet heel erg groot. Althans het deel wat ik heb gezien was niet heel groot. Het is een oude stad en daar hou ik van! Al het karakter in de gebouwen, daar kan ik echt van genieten! Ook hebben we het State Capitol nog bezochrlt. Wel grappig om zo'n groot schilderij van Arnold Schwarzenegger te zien hangen aan de muur.
Maandag zijn we naar Sonoma gereden, een stadje in de wijnvallei. Hier hadden we best wel even de tijd om rond te lopen en ik heb weer kunnen genieten van alle oude karakteristieke gebouwen. Ook heb ik nog even geschommeld. Als ik een schommel zie dan kan ik het niet laten om erop te gaan zitten! De vrijheid van een schommel doet wonderen! Na Sonoma zijn we doorgereden naar San Francisco. Wat een gave stad, maar wat was het koud en mistig! Gelukkig konden we de Golden Gate Bridge voor het grootste gedeelte wel zien! 'S avonds hebben we een night tour gedaan. We zijn naar Pier 39 geweest waar alle zeeleeuwen liggen, hebben daar gezellig gegeten met zijn allen en zijn door China Town gelopen. Een zeer geslaagde avond! De volgende dag zijn Loes en ik met een boot gaan varen die ook rondom Alcatrez ging. Die gevangenis is behoorlijk groot zeg! Had ik niet verwacht!
Woensdag, de dag van het afscheid😢. Het voelde wel vreemd om afscheid te moeten nemen van een groep waar je in korte tijd veel mee hebt gedaan. Het was een super gezellige groep en ik ben blij dat ik dit heb gedaan! Mijn eigen avontuur stond weer voor de deur en ik geniet er volop van! Verslag over mijn eigen weekje breng ik zo snel mogelijk uit, maar nu hebben jullie in ieder geval weer iets kunnen lezen! Foto's volgen nog

1. Marjolein:
    21 augustus 2018
    Super gaaf Janicke wat ik lees! Een zeer goede en veilige reis verders..Let je wel op jezelf? X Marjolein
  2. Sylvia Sillen:
    2 september 2018
    Erg leuk verslag Janicke👍, ik lees dat je ook weer goed in Nederland bent aangekomen. Was een geweldige mooie reis, tenminste het gedeelte waar wij bij waren. We genieten nog na van het album dat ik heb gemaakt echt mooi. Groetjes van Hans en mij uit het zonnige zuiden😎