Venice Beach, LA, Santa Monica & Laughlin

2 augustus 2018 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Wat een emotionele rollercoaster was het afgelopen week. Veel leuke dingen gedaan, maar ook afscheid moeten nemen van al mijn Amerikaanse vrienden. Ik heb het echt wel even moeilijk gehad en wilde helemaal niet weg, maar ik wist ook dat ik er niet altijd kon blijven. Op weg naar Venice Beach! Klinkt leuker dan hoe ik me voelde. Ik had heimwee en voelde me een beetje eenzaam in het begin, maar dat gevoel was gelukkig al snel weg! Ik sliep namelijk op de kamer met een Nederlandse broer en zus die uit Flupland komen! Wat een aangename verrassing! Het voelde meteen een beetje vertrouwd en dat was ook precies wat ik nodig had! Ik geloof niet in toeval, dit heeft gewoon zo moeten zijn. We hebben gezellig over alles gekletst en ik ben redelijk op tijd naar bed gegaan. De volgende dag gezellig met een hele groep naar in-n-out geweest waar ze heerlijke burgers hebben en 's middags eindelijk weer naar het strand geweest. Wat heb ik dat gemist!!
Ook een rondje door Venice Beach gelopen en 's avonds een film gekeken waar ik helemaal niks van begreep. Gelukkig waren er mensen die de film al vaker gezien hadden en met de uitleg snapte ik het een beetje. Misschien niet heel handig om zo'n film te kijken als je moe bent🙈.
Maandag was het zover: mijn rondreis door het westen!!
Ik kon met wat hostel genootjes meerijden, omdat zij ook die kant op gingen. Super fijn natuurlijk!
We hebben mijn koffers afgegeven bij het hotel, the Queen Mary. Wat een groot schip is dat zeg!! Daarna door Long Beach gelopen en ze hebben mij aan het eind van de dag weer afgezet bij het hotel. Zo nieuwsgierig als ik ben, wilde ik die boot natuurlijk wel verkennen. Wat een doolhof! Ik geloof dat ik wel 10x verkeerd ben gelopen voordat ik eindelijk kwam waar ik naartoe wilde, maarja dat is geen verrassing natuurlijk, mij kennende😇. De volgende ochtend (dinsdag) heb ik de groep ontmoet. Super gezellige mensen! Tijdens deze reis reist Loes ook alleen en ik kan het super goed met haar vinden!
We hebben die dag veel gezien. Hollywood, Beverly Hills, LA downtown en Santa Monica. Als echte Nederlanders zijn Loes, Laura, Jennifer en ik naar Venice Beach gefietst. Heerlijk langs het strand! Wat een verschil met Texas! De zee zorgt voor een lekker koel briesje en ook het landschap hier is heel anders dan in Texas. 'S avonds wilden Loes en ik helemaal naar de voorkant van het schip lopen, maar na 5x een doodlopende gang gehad hebben, kwamen we er eindelijk achter dat we er helemaal niet konden komen omdat alles daar naartoe afgesloten was. Wat hebben we gelachen tijdens dit avontuurtje😂😂.
Woensdag zijn we naar het Joshua Tree park gereden. Dat ligt echt in the middle of nowhere. Geen bereik, niks, maar het was wel mooi om te zien! We hebben daar ook een stukje gewandeld in de hitte. Misschien valt de schade in aangekomen kilo's na deze trip dan toch mee😋. Onderweg naar ons hotel zijn we een stukje over de route 66 gereden en gestopt bij een oud tankstation. De eigenaren hadden natuurlijk allebei een Harley. Past helemaal in het plaatje! Eenmaal daar uitgestapt, was de lucht een stuk droger. Ik vind het vergelijkbaar met een sauna. Erg warm en hele droge lucht. Het enige wat nog miste was een eucalyptus geur😋. Het hotel was luxe! We hadden een casino op de begane grond en ik heb even afgekeken hoe de spelletjes ook al weer gaan en wat de inleg is. Misschien helpt het in Las Vegas! Nu onderweg naar de Grand Canyon!