LA, Santa Barbara, San Diego, Death Valley, Antelope Canyon & San Pedro

25 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na het uitzwaaien, heb ik de huurauto opgehaald en ben ik via de Highway 1 van San Francisco naar San Louis Obispo. Wat een prachtige route!😍 op iedere hoek wilde ik wel stoppen om van het uitzicht te genieten, maar ik moest een heel eind rijden dus dat leek me niet heel verstandig. Wel ben ik een aantal keer gestopt natuurlijk!
Donderdag ben ik via Santa Barbara doorgereden naar San Diego. Hier heb ik 2 nachten geslapen. De eerste avond zijn we met een groep vanuit het hostel naar een club gegaan waar we voor $10 entree het eerste uur ieder drankje met vodka gratis kregen. Je zou denken dat het dan van die slappe drankjes waren, maar ze waren behoorlijk sterk en ik heb er 6 gedronken in dat uur🙈. Daarna was ik er ook wel klaar mee en lag ik lekker optijd in bed.
Vrijdag heb ik wat sightseeing in San Diego gedaan en ben ik met een paar meiden naar het strand gegaan. Lekker relaxen! 'S avonds ben ik naar de drive-in bioscoop gegaan. Voor maar $9 heb ik 2 films gezien. Het echt een hele leuke ervaring en zou het zo weer doen!
Zaterdag ben ik via La Jolla en Venice Beach naar Ridgecrest gereden voor mijn overnachting bij Death Valley. Zondag ochtend vroeg uit de veren, want ik wilde vroeg in Death Valley zijn i.v.m. de hete temperatuur. Van te voren de tank even goed vol gegooid, want door alle verhalen vond ik het wel spannend om in mijn eentje door Death Valley heen te rijden, maar het viel me alles mee! De wegen zijn geasfalteerd en natuurlijk is het bloedheet als je uitstapt, maar ook zo mooi! Allemaal bergen in verschillende kleuren. Ik heb mijn ogen uitgekeken! Het fijne is wel dat je daar geen lange afstanden hoeft te lopen en veel met de auto kan doen. Alleen het overblijfsel van Badwater was echt een heel eind lopen. Ik dacht daar wel even naartoe te kunnen lopen dus vol goede moed begon ik zonder zonnebrand en zonder water. Na een stukje gelopen te hebben, bedacht ik me dat dat niet heel slim was. Dus ik terug naar de auto om water en zonnebrand te halen. Wat heb ik me vergist in de afstand zeg! Ik voelde me niet helemaal topfit toen ik er naartoe liep, maar zo eigenwijs als ik ben, ben ik gewoon doorgelopen natuurlijk. Toen ik er eenmaal stond, kon ik niet echt genieten omdat ik alleen maar kon denken dat ik dat verschrikkelijke stuk (ja zo voelde het echt) ook nog terug moest lopen! Dus even gekeken en weer terug. Het voelde als een hele overwinning en ik was heel blij toen ik in de auto zat en nog een paar druiven en een appel had. Die suikers had mijn lichaam echt nodig!
Vanuit Death Valley ben ik doorgereden naar een guesthouse in Hildale, want maandag stond Antelope Canyon op de planning! De reden waarom ik nog een week extra wilde blijven. 'S avonds heb ik lekker in de jacuzzi naar de sterren gekeken. Wat een genot was dat! Maandag ochtend weer vroeg vertrokken, want ik moest nog 2 uur rijden en om 9 uur stond mijn tour op de planning. Wat was het mooi😍😍 ik ben zo blij dat ik die extra week ben gebleven zodat ik dit heb kunnen zien! Na Antelope Canyon heb ik weer een heel stuk gereden en heb ik in een guesthouse in Blythe geslapen bij een heel leuk gezin!
Dinsdag had ik om half 1 een afspraak in een plaatsje bij San Diego met een Vision Therapist. Ik wilde graag in een andere praktijk kijken en wat heb ik hier ook weer veel geleerd. Dit is echt iets waar ik me zeker nog verder in wil verdiepen, want ik weet zeker dat je hier heel veel mensen mee kan helpen! Helaas kon ik niet heel lang blijven want 's avonds sliep ik in San Pedro en dat was nog wel een paar uurtjes rijden. Hier sliep ik weer in een hostel en had ik een gezellig kamergenootje waar ik de wijn, mijn shampoo en douchegel aan heb gegeven. Dat ging ik namelijk echt niet mee terug naar Nederland nemen.
Woensdag ochtend had ik een hele ongename verrassing, want er had 's nachts iemand tegen mijn huurauto aan gezeten. Dat leverde behoorlijk wat stress op en ik was geadviseerd om een rapport op te laten stellen door de politie. Dat wachten duurde wel even helaas, maar ik was nog ruim optijd op het vliegveld. Bij het verhuurbedrijf deden ze helemaal niet moeilijk, omdat ik goed verzekerd was. Dus de stress was niet nodig geweest. Als ik weer naar Amerika ga, zal ik zeker altijd mijn auto huren bij Sunnycars. Je betaalt altijd voor een huurauto en er zijn zeker goedkopere opties, maar ik weet zeker dat ik dan niet zo goed verzekerd was geweest.
De afgelopen 4 maanden was een droom die uitkwam en ik heb van ieder moment genoten! Ik zou het zo weer doen en als het langer had geduurd dan had ik daar ook helemaal geen problemen mee gehad. Ik ga zeker nog een keer terug, maar nu heb ik eerst nog 3000 foto's om uit te zoeken en een fotoboek te maken🙈. Kan ik alle momenten nog een keer beleven als ik naar de foto's kijk. Nu weer terug naar het echte leven en voorbereiden op mijn laatste 2 stages en het afronden van mijn studies💪🏻

1. Lia van der ree:
    26 augustus 2018
    Geweldig janicke maar welkom thuis xxx
  2. Christine:
    1 september 2018
    Hoi Janicke, weer thuis? Mooie verhalen kan je schrijven. Mooi, dat jouw avontuur zo goed is verlopen. 👍👍👍😁