San Antonio

27 mei 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Afgelopen weekend was Pippa jarig. Zaterdag zijn we naar een outlet centrum geweest waar ik niks heb gekocht🙈 maar het was wel leuk om daar even te kijken. 'S avonds hebben we heerlijk gegeten in een gebied dat de 'Pearl' heet. Zondag een dagje lekker niks gedaan en maandag begon het grote avontuur. We hebben de hele week meegekeken met 3e en 4e-jaars studenten. Er zijn niet veel verschillen met onze onderzoeken gelukkig. Wat wel heel bizar is, is het collegegeld dat hier betaald moet worden. Reken maar op een schuld van 300.000 tot 400.000 dollar na 4 jaar studeren. Bizar gewoon! Ook moeten ze alle spullen zelf aanschaffen die ze nodig hebben tijdens een onderzoek. Dat is ook nog eens $5000.. ik ben toch blij dat het in Nederland niet zo duur is. Als je in de VS afgestudeerd optometrist bent, dan ben je wel een dokter. Dus de titel is hier wel meer waard en je verdient ook ongeveer $100.000 per jaar. Daarnaast is het grote verschil met Nederland dat je hier breder wordt opgeleid. Het onderdeel waar ik me graag verder in zou willen verdiepen en misschien nog wel zou willen studeren is visuele training. Dat leren we op de opleiding niet zoals het hier geleerd wordt en ik denk dat heel veel hoofdpijnklachten of coördinatie klachten hiermee opgelost kunnen worden. Ik zou me daar best in willen specialiseren als het haalbaar is, maar dat moet ik allemaal even navragen en misschien kan ik dat wel in Europa leren😉
Verder ga ik heel eerlijk bekennen dat ik iedere avond heb gedronken afgelopen week. We krijgen namelijk 3 alcoholische drankjes bij het avondeten en op maandag heb ik een aantal mannen leren kennen die hier door de week verblijven i.v.m. hun werk. Zij zijn hier ongeveer net zolang als wij. Sindsdien zitten we iedere avond bij elkaar, hebben we zelfs al gebarbecued en zijn we wezen poolen. Wij hebben een supermarkt op 10 minuten loopafstand dus ideaal. Die Amerikanen pakken daarvoor gewoon de auto, want ze zijn echt niet gewend om te lopen hier! Ze wezen naar hun voorhoofd toen ik zei dat ik wilde lopen en dat ik echt geen lift wilde. Het mooie was dat ik won en zij met mij meeliepen naar de supermarkt en de auto lieten staan😋. Ik moet wel zeggen dat ik me ook hier net een prinses voel. Ze gaan altijd tussen het 'gevaar' en mij inlopen. Bijvoorbeeld als er een zwerver staat dan gaan ze aan de kant van de zwerver lopen of aan de kant van de auto's. Zodat als er iets gebeurt, het gevaar eerder bij hun is dan bij mij. Best een beetje bijzonder vind ik dat, maar ik geniet er ook wel van om zo beschermd te worden.
Op vrijdag avond zijn we door de derdejaars uitgenodigd om wat in een bar te komen drinken. Daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen en wat was het gezellig!
Gisteren zijn we gezellig met zijn drieën naar seaworld gegaan en vandaag staat er een poolparty op de planning met de 3e-jaars🍸🍸

1. Christine:
    28 mei 2018
    Hoi Janicke, echt leuk om al jouw avonturen te lezen. Wat een humor. Nog veel plezier verder!
  2. Ellen Cornelisse:
    30 mei 2018
    Hoi Janicke, alles goed zo te lezen. Heel veel plezier en succes met je studie. Groetjes Ellen