San Antonio

19 mei 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

De vlucht is super gegaan! Het waren twee korte vluchten. De eerste vlucht was zo kort (Orlando naar Atlanta) dat ik maar een halve film kon kijken en de tweede vlucht (Atlanta naar San Antonio) kon ik 1.5 film kijken. Net zoals op de heenweg had ik weer een overstap in Atlanta. Deze keer hoefde ik alleen mijn koffer niet op te halen. Voelde een beetje vreemd en vroeg me af of het wel goed zou komen. Gelukkig kon ik in de app van Delta zien dat mijn koffer in het tweede vliegtuig zat. Dat was wel fijn om te weten! Voor mij in het vliegtuig zat een super schattig meisje van ongeveer 9 maanden oud. Ze zwaaide naar me en lachte de hele vlucht echt super lief!
Eenmaal aangekomen in San Antonio keek ik mijn ogen uit. Wat een groot vliegveld! Snel een uber besteld en naar mijn hotel. Jaja de komende 3 maanden leef ik gewoon in een hotel. Voel me wel een luxepoppetje! Iedere ochtend wordt het ontbijt verzorgd en iedere avond het diner dus super chill! Ik denk wel dat het avondeten op een gegeven moment wat eentonig wordt, want iedere zoveel dagen is het hetzelfde.
De kamer is lekker ruim en het bed slaapt heerlijk! De eerste en tweede avond lekker langs de riverwalk wat gedronken. Wat is San Antonio mooi! Overdag even boodschappen gehaald, want ja tussen de middag moeten we ook eten. De supermarkt zit tegenover het hotel dus lekker makkelijk. We hadden alleen wel veel spullen dus met het winkelkarretje vol boodschappen zijn we teruggelopen naar het hotel. Dit was echt hilarisch om te doen😂😂. Het hotel personeel moest even 2x kijken en moesten ook hard lachen! Natuurlijk heb ik het winkelwagentje weer netjes teruggebracht! Dinsdag middag ben ik lekker alleen naar downtown San Antonio gegaan. Daar heb ik een audiotour in 'the Alamo' gedaan, want ja als je hier 3 maanden zit dan moet je wel iets meekrijgen van de geschiedenis vind ik! Het was een oud een mooi gebouw met veel geschiedenis dus dat heb ik al in de pocket. Daarna over de riverwalk gelopen. Wat een sprookje😍😍 als ik even rust nodig heb dan weet ik mijn plekje wel. 'S avonds hebben we lekker wat gedronken op het binnenplaatsje van het hotel en de hele avond met elkaar gepraat. We weten wel wie de ander is, maar echt kennen doen we elkaar nog niet. De komende 3 maanden gaan Pippa, Mitchel en ik elkaar sowieso beter leren kennen. Deze avond was al een goed begin.
Woensdag moesten we wat formulieren ondertekenen op school en zijn we wezen lunchen bij een mediterraans restaurant. Heerlijk!! Het gekke is hier dat als je frisdrank neemt, de refills gratis zijn of maar $1 ofzo. 'S avonds waren we uitgenodigd iets te gaan drinken met een Nederlander die hier ook studeert. Ik was best moe en ik kan echt niet goed stilzitten dus we zijn niet lang gebleven maar het was wel gezellig.
Donderdag was de grote introductiedag! Wat een warm welkom was het! We stromen in met de derdejaars zodat we een beetje kunnen wennen voordat we overstappen naar het vierde jaar. Binnen no time kwamen medestudenten zich voorstellen en ons uitnodigen voor vanalles. Zij wonen bijna allemaal in een appartementencomplex bij ons in de buurt met een buitenzwembad. Als we zin hebben, mogen we altijd langskomen. Hoe chill is dat? Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de gastvrijheid van de Amerikanen. Doet me echt goed! Het schoolhoofd zorgt ook super goed voor ons en zorgt dat we in iedere klas iemand hebben die naar ons toekomt. Echt super lief!
'S avonds heb ik 45 minuten met een goede hartslag op de loopband gelopen. Het doel is om dit iedere avond te doen of in ieder geval zoveel mogelijk onder het genot van een filmpje. Ik wil namelijk niet als een tientonner terugkomen.
Vrijdag ochtend hebben we altijd les met de vierdejaars. We moeten een paper maken over een casus en deze presenteren. Uhmmm okee super interessant om van elkaar te leren maar hier was ik niet op ingesteld. Achja komt vast goed in het Engels!😅 na de les werden we opgehaald en kregen we vanuit school een tour door San Antonio. Ook zijn we in de 'Tower of the Americas' geweest en konden we over heel San Antonio kijken. Wat een mooi uitzicht! Daarna hebben we een tour gekregen over 'main campus'. Wij hebben daar geen les en zit ook niet bij ons in de buurt, maar mogen er altijd heen. Ze hebben sportvelden en een zwembad, maar veel studenten zijn weg met summerbreak de komende 2 maanden. Ik geef ze groot gelijk, want het is hier bloedheet en het warme weer moet nog komen. Op campus was een prachtige kerk. Echt heel bijzonder! Vanaf het moment dat ik binnenstapte gebeurde er iets met me wat ik niet kan omschrijven, maar het was een heel goed gevoel. De UIW (University of Incarnate Word) is een katholieke Universiteit dus vandaar de kerk.
Het eerste weekend in San Antonio komt er al weer aan en volgende week moet ik echt aan de bak! Spannend!! Maar komt zeker goed. Ik hou jullie op de hoogte!