San Antonio3

15 juni 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Wat was de poolparty gezellig! Heel de middag heerlijk eten van de barbecue en afkoelen in het water. Lekker dobberen met een biertje, wat wil je nog meer? Nou ik helemaal niets! Dit was super! 'S avonds wilden een paar mannen een basketball wedsrijd kijken in een bar vlakbij. Daar heb ik voor het eerst beerpong gespeeld en ik had gewoon beginnersgeluk! Samen met Korey speelde ik tegen Hayden en Takeva. Ik heb enorm gelachen om mijn eigen afwijkingen en om de afleidingsmanoeuvres van onszelf en de tegenstanders. Het mooiste van heel de avond (en dat vonden we allemaal) was dat ik een bal van de tegenstander uit de cup blies en het was helemaal mooi toen ik daarna meteen een punt maakte en Korey ook dus mochten we nog een keer. Ik kwam bijna niet meer bij van het lachen😂😂 uiteindelijk hebben Korey en ik gewonnen met 2-1.
Maandag was het Memorial Day dus waren we lekker vrij en was een uitgelezen dag om zo min mogelijk te doen. Dinsdag en woensdag kliniek gehad waarbij ik woensdag mijn medestudent goed kon helpen met contactlenzen. Ik merk wel dat ik meer ervaring heb in het aanpassen van contactlenzen (op speciale ctl na natuurlijk!). Donderdag heb ik mijn routine kunnen oefenen in de hoop dat ik volgende week eindelijk zelf patiënten mag gaan zien! Ook ben ik tot het besef gekomen dat ik praktisch een alcoholist ben geworden.. iedere avond krijgen we 3 gratis alcoholische dranken in het hotel. Dit kan bier, wijn of een mixdrank zijn en ik claim die vaak wel moet ik zeggen. Daarnaast gaat er ook nog wel wat alcohol naar binnen, maar de hoeveelheid scheelt per dag. Het is gewoon zo lekker om aan het zwembad te liggen met een wijntje of 's avonds lekker amaretto sourz of een glas likeur 43. Het is maar goed dat ze een sportschool hebben. Deze week ben ik al wel 2 avonden geweest. Achja iets is altijd beter dan niets😉

De weken gaan hard hier! Stage gaat goed;) we moesten nog wel even een testje doen om te laten zien dat we patienten kunnen zien, maar we zijn allemaal geslaagd. Was wel weer even zenuwslopend hoor!
Inmiddels ben ik al in een karaoke bar geweest twee weken geleden en uiteindelijk na wat biertjes en shotjes toch ook maar gezongen. Niet alleen hoor! Mijn tweede keer beerpong gespeeld en wat ging het slecht!😱 ik had deze keer nog niet genoeg gedronken denk ik, maar naar wat tips ging het al stukken beter!
Stage gaat goed en ik ben volop aan het genieten hier! Vorige week zijn we naar de farmers market geweest. Ieder weekend is dat hier en wat hebben ze daar lekkere dingen! Er zijn vers bereidde gerechten en streekproducten te koop. De volgende keer eet ik van te voren helemaal niets! Ook is daar een heel gaaf hotel wat erg industrieel is ingericht. Ik weet even niet wat het vroeger is geweest, maar het was echt heel gaaf!
Deze week moesten we een paper inleveren en ik ben woensdag avond gewoon gaan barbecuen met de mannen. Gelukkig had ik al best veel gedaan en heeft een docent me geholpen dus ik kon het me wel veroorloven. Pippa en Mitchel hebben de hele avond aan hun paper gewerkt. Ik moet wel zeggen dat ik me wel een beetje slecht voelde, want mijn paper was wel bijna af maar nog niet helemaal en ik was gewoon aan het feesten🙈. Het voelt hier eigenlijk als een grote vakantie dus vandaar ook die alcohol iedere avond. Doe ik op vakantie ook! Hahaha
De barbecue was wel echt super gezellig en ondanks de korte nacht en de hoeveelheid alcohol, voelde ik me donderdag best prima! Vandaag hadden we een workshop over droge ogen. Verschillende bedrijven komen dan langs om je kennis te vergroten. Hier zat een heerlijke lunch aan gekoppeld, echt niet normaal! Aan het eind kregen we allemaal vragen en als je de vraag (goed) had beantwoord, kreeg je een $2 biljet. Echt bizar dit! Ik heb ook een biljet weten te bemachtigen en daar ga ik heel zuinig op zijn, want het blijkt dat $2 biljetten niet meer gemaakt worden. Dit weekend en volgende week geven ze regen en onweer af dus afhankelijk van het weer gaan we tuben in de rivier. In ieder geval wel wat drankjes doen vanavond!

1. Lineke en Jos:
    25 juni 2018
    Idd zuunig zijn op je 2 dollar biljet Die worden niet meer gemaakt
    Have fun😘
  2. Elly Deurloo:
    1 juli 2018
    Heei meissie, zo te horen heb je het goed naar je zin. Geniet ervan! En die alcoholverslaving zal best wel meevallen. Ik zou zeggen drink niet te veel maar ook niet te weinig!!!😂dag kanjer, tot ziens. 😘😘😘