San Antonio en nog veeeel meer

21 juli 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

De afgelopen weken hebben we best veel gedaan. Het begon met een verjaardagsweekend van een medestudent. We zijn met een hele groep naar de dierentuin geweest en daarna gezellig op stap!
Het weekend erna waren we 3 dagen vrij en daar hebben we goed gebruik van gemaakt! Op vrijdag zijn we naar het strand gereden (ruim 2 uur rijden, maar het was het waard!). Daarna zijn we naar Austin gegaan. Wat een leuke en mooie stad is het! Wel is het daar een stuk vochtiger dan San Antonio waardoor het voor mijn gevoel veel warmer was. Omdat we geen zin hadden om veel te lopen, hebben we een elektrische step gehuurd. Die staan door heel Austin en kan je met een mobiele app huren. Was echt ideaal!
'S avonds zijn we naar 6th street gegaan. Wat een gekkenhuis! De straat is afgesloten voor auto's omdat heel veel mensen op straat lopen.
Zondag zijn we op de rivier gaan kajakken en weer terug naar San Antonio gereden.
Dit weekend hadden we zelfs 4 dagen weekend! Donderdag zijn we gaan floaten op de rivier met een hele groep medestudenten. Er stond niet heel veel stroming waardoor we zelf wel een beetje moesten paddelen, maar ik vond het heerlijk om met een opblaasband en een biertje op de rivier te dobberen met een muziekje. Af en toe lekker afkoelen door te zwemmen of gewoon in het water te staan. Na het floaten heb ik heerlijk mexicaans gegeten! Ik hou helemaal niet van pittig eten, maar na een aantal keer pittig gegeten te hebben hier, vind ik het steeds lekkerder worden! Na het eten doorgereden naar Dallas waar we vrijdag ochtend een rondleiding hebben gekregen bij Alcon. Nooit geweten dat Alcon zoveel meer doet dan alleen contactlenzen en contactlensvloeistoffen. Daarna zijn we naar het J.F. Kennedy museum gegaan om wat mee te krijgen van de Amerikaanse historie. Was erg indrukwekkend om de kruizen op de weg te zien die de schoten symboliseren.
Pippa is na het museum terug naar San Antonio gegaan en Mitchel en ik zijn naar een baseball game gegaan van de Texas Rangers. Was leuk om een keer live mee te maken in plaats van alleen maar op tv te zien in de bar. De dag erna zijn we naar Fort Worth gegaan. Wat een leuk plaatsje is dat! Er is een pleintje met water fonteinen die voor een lekkere afkoeling en heel wat leuke foto's hebben gezorgd! Halverwege de dag zijn we naar de Stockyards gegaan. Het was net of we tig jaar terug in de tijd gingen. Heel bizar, maar super leuk! We hebben ze zien veedrijven door de straat en zijn 's avonds naar de rodeo geweest waar we bij een super leuk gezin hebben gezeten die voor ons zaten bij de baseball wedstrijd. Het was een super gezellige avond die ik echt nooit zal vergeten en als ik terug kom naar Amerika dan ga ik ze zeker een bezoekje brengen!
De daaropvolgende zaterdag waren we uitgenodigd voor een cook off in Bastrop voor het goede doel. Het vlees was super en heb genoten van de gezelligheid. Ook heb ik van iemand die daar woont nog een kleine tour door Bastrop gekregen in een golfkar. Jaja daar hebben ze gewoon golfkarretjes omzichzelf voort te bewegen😋 uiteindelijk nog naar een afterparty gegaan waar ik voor het eerst crawfish heb gegeten. Het zijn ienie mienie kreeftjes maar wel super lekker!
Op zondag zijn we gaan schieten. Wat vond ik het spannend, maar wat was het gaaf! Ik ben absoluut geen voorstander van wapens, maar op zo'n schietbaan vind ik het wel gaaf om te doen. Ik was wel helemaal kapot na zo'n middag, maar het was het allemaal waard!
Buiten alle leuke dingen heb ik iedere dag natuurlijk gewoon stage. Op dit moment loop ik 2 dagen per week stage in een kliniek waar operaties worden gedaan. Dit is een kliniek die in hetzelfde gebouw als de school zit, maar het is niet van school. Alle werknemers van de kliniek hadden een bedrijfs-/teambuilding uitje en de groep die er stage liep mocht ook mee. Ik was één van de gelukkigen. We hebben allemaal spelletjes gespeeld en ik heb tranen met tuiten gelachen. Een spelletje was dat je een panty met een softbal over je hoofd moest trekken en met die softbal moest je dan flesjes water omgooien zonder je handen te gebruiken. Was echt hilarisch om te zien! Buiten deze spelletjes hadden we ook een kaart gekregen met tegoed om spelletjes in de speelhal te spelen. Airhockey met 4 personen en 4 pucks is niet mijn ding. Veel te onoverzichtelijk!
Op donderdagavond hebben we weer lekker buiten gebarbecued en heb ik geleerd wat de basispasjes van de two step zijn. Twee opzij en één terug. Nou zo moeilijk is het dus niet, maar er schijnt veel variatie in mogelijk te zijn dus misschien toch maar een keer naar een club om te kijken en te leren.
Afgelopen week zijn we een aantal keer uit eten geweest. Maandag avond heeft een docent ons mee uit eten genomen, woensdag avond zijn we met het schoolhoofd uit eten geweest en gisteren zijn we met een aantal vierdejaars wat gaan eten en drinken.
Het gaat hier allemaal echt heel goed en ik kan niet geloven dat het over 1 week al voorbij is. Ik wil echt niet weg, maar aan alles komt toch een eind uiteindelijk. Helaas ben ik heel slecht in afscheid nemen en heb ik al een moeilijk momentje gehad. Gelukkig vlieg ik niet meteen naar huis, maar heb ik eerst nog 3 weken vakantie. Je zal het niet geloven, maar ik ben daar best een beetje aan toe😇

1. Danita:
    22 juli 2018
    Wow wat maak je veel mee! Super! Sterkte met afscheid nemen. Bedenk maar: Wat je in je hart bewaard, raak je nooit meer kwijt♡
    Dit zijn herinneringen die je altijd bij je zal dragen. Mooi hoor! X
  2. Ingrid:
    22 juli 2018
    Wat heb jij een hoop meegemaakt zeg en wat ben je een mooie ervaring rijker!! Geniet nog even van je vakantie. Lieve groetjes ingrid